torsdag 10. januar 2008

31-bussen gjør det igjen

Jeg har ved flere anledninger hengt ut busslinje 31 i denne bloggen.

Ikke at jeg har noe imot linje 31, men sjåførene på denne linjen gjør påfallende ofte dumme ting. Som dette, i går:



31-bussen står i høyre felt (kollektivfeltet) i Tollbugata, og skal svinge inn i Skippergata. Idet lyset blir grønt setter bussen av gårde, uten å bry seg om vikeplikten for trafikken i venstre felt. Skolebilen skulle rett frem, men måtte foreta en unnvikende manøver for å unngå sammenstøt med bussen.

Trenger jeg egentlig å skrive mer? Lyset er blitt rødt igjen, 31-bussen står stille, skolebilen står stille, taxien rygger for å gi skolebilen plass, og jeg har stått stille siden før det ble grønt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men hva tror du er årsaken til at sjåførene på 31 er såpass korttenkte? For det er de jo helt tydelig.

bussemannen sa...

Jeg har noen tanker om det, men jeg tror det er best å holde dem for meg selv.

Anonym sa...

Du har tidligere påpekt at dette kan være fordi det er mange av dem på 31 som tidligere kjørte for Schøyens bilcentraler. Er det slik at sjåførene hos SBC i Oslo var ukompetente?

bussemannen sa...

Det har gått lang tid siden jeg kom med den betraktningen, de må vel ha funnet seg til rette i vår bedriftskultur nå.

Jeg hører forresten av kolleger at førerne på 31E er verre.

Kanskje noen fra Ulg, eller på 31/31E, kan fortelle hvorfor det er slik?

Det er jo, som det alltid har vært, en viss rivalisering mellom garasjene, og kanskje spesielt mellom de to store (Alg/Ulg), men det virker generelt som om folk på Alg synes «alle» på Ulg kjører som om de har stjålet både buss og diesel.

Dere som reiser med linje 54 får se om dere merker forskjell når Ulg tar over driften i slutten av mars...

Anonym sa...

For ikke å snakke om at de på død og liv skal FØR 54 ved rundkjøringen v/nasjonalteateret, for så å regulere ved holdeplassen i 2-3 minutter.

Anonym sa...

Det tar vi igjen om morran når de står 1 minutt bak oss først i kongensgate og så på nasjonal

Anonym sa...

Nå synes jeg det er på tide at noen forteller deg "bussemannen" eller skal vi kalle deg "busemannen" kanskje det er mer passende. At du er en bedriten kollega.
Du finnes overhodet ikke morsom.
Jeg har vært ansatt i denne bedriften som vi er så uheldige å ha fått en drittsekk som deg som kollega i 15 år.Og har ALDRI støtt på en større JÆVEL enn deg. Nei, jeg vil ikke kalle deg kollega, jeg foretrekker å kalle deg for ett RASSHØL. Hvem faen trur du at du er ? Henger ut andre førere på denne måten over en lav sko. Og selv synes du sikkert du er jævlig prektig som sitter der med detta forbannade fotokameraet ditt. Hva slags liv er det du lever da din jævel, bare flyr rundt å knipser bilder av biler og busser som iflg. dine meninger gjør FEIL. Du kan ta det jævla kameraet ditt å trøkke så langt opp i ræva di som det er mulig å få det, også kan du knipse der.
Også kan du la oss få vite lønnsnummeret ditt så kan vi fortsette denne diskusjonen ansikt til ansikt. Helvetes RASSHØL.
Bestill en time hos medisinskt personell å få hjelp for din psykiske tillstand.

Anonym sa...

Nesten alle bussene tar den snarveien der, 54 bussen er intet unntak...

bussemannen sa...

MissCL,

Ja, det er ikke FILVALGET det er noe galt med. Jeg kjører ofte slik selv, når det er mye trafikk.

Det jeg reagerer på, er at bussen kaster seg til venstre som om trafikken i den filen har vikeplikt (og det har de jo ikke). Min erfaring er at med blinklys på og en avventende holdning blir man relativt kvikt vinket/blinket inn.

ssm sa...

Jeg lurer på, jeg, om noen føler seg fotografert, og hengt ut for egen oppførsel.

Når man selv poster anonymt, og krever identifisering, er det da i det hele tatt mulig å ta vedkommende seriøst? Jeg tviler.

Både blogginlegget, og det anonyme trollet, er lyspunkter i hverdagen, av forskjellige grunner. :D