Ja, hvordan klarer vi egentlig å bli forsinket i Tollbugata? Vi har jo kollektivfelt hele veien.
Et bilde sier mer enn tusen ord. Å kjøre på fortauet er ikke et alternativ.
lørdag 9. februar 2008
Stilstudie fra Kvadraturen del II
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
5 kommentarer:
Det er helt klart enkelte som ikke skjønner at det som er mellom ørene skal brukes. Dermed skjønner de heller ikke at den stiplede streken midt i veien har en betydning.
Jeg regner ikke med at tullingen Corsaen hadde vett nok til å se i speilet heller, dermed ble han/hun vel liggende slik ned hele Tollbugata, eller?
Et spørsmål: Hva gjorde du i den situasjonen, foruten å ta bildet? Klarte du å holde hånden borte fra lydhornet? For det tror jeg neppe jeg hadde klart!
Jeg blinket med fjernlysene på vei ned mot situasjonen. Det hjalp ikke.
Jeg sto truende og demonstrativt mens jeg tok bildet. Det hjalp ikke.
Jeg tutet kort. Det hjalp ikke.
Jeg tutet langt. Da kjørte Corsaen en meter RETT FREMOVER.
Da ga jeg opp.
Jeg foreslår herved at ALLE busser i Oslo byttes ut, enten med ...
1) kjøretøy med ekstra solide hjul, robuste hjuloppheng og stor bakkeklaring, slik at de kan kjøre opp på fortauet og rundt, som alle andre gjør
2) kjøretøy som kun har én seterekke med gang, slik at de blir smale nok til å kjøre forbi slike duster
Kostnaden ved dette dekkes selvsagt av inntekter fra forelegg for feilparkering og brudd på trafikkreglene, som heretter håndheves av buss- og trikkesjåfører.
;)
Haha! Busser som er en setelengde bred hadde jo vært morsomt! Og gjerne med flere ledd, slik at man kunne orme seg gjennom sentrum... Tror jeg må tegne en slik buss...
Jeg skjønner åssen du har det, for å si det sånn:
http://img74.imageshack.us/my.php?image=majorstuamf2.jpg
Det synes ikke på bildet, men her er det faktisk ingen hindringer til høyre for bilistene heller...
Hilsen trikkefører :)
Legg inn en kommentar