tirsdag 26. juni 2007

"Hendelig uhell" lammer kollektivtrafikken i sentrum

Dette med "All stans forbudt" er ikke så lett, det har jeg jo skrevet om tidligere. Da er det riktignok andre gater enn Grubbegata jeg har skrevet om, rett og slett fordi jeg ikke kjører linje 37 så ofte lenger.

I går var det igjen stopp for bussen i Grubbegata. Det er ikke så fryktelig uvanlig med feilparkerte biler der. Det kan virke som om bilførerne velger å overstyre skiltingen ut fra sin egen oppfatning om hvor stor bussen er, og tenker "her kommer jo bussen forbi nå".

Dette bildet har jeg stjålet fra VGs dekning av gårsdagens idiot:

Vedkommende, som uten blygsel forteller overfor VG at han heter Jens Petter Bjørdal, skylder på anleggsarbeidene i området. - Jeg var borte i et drøyt kvarter, og da jeg kom tilbake til bilen så jeg at det hadde samlet seg veldig mange mennesker rundt den. Flere av dem var rimelig ampre. Saken er at de har gjort endringer i kjøremønsteret i området, og dermed gjort det nesten umulig å finne parkering der. Det var et hendelig uhell, sier Bjørdal.

Vel, Jens Petter Bjørdal. Der du parkerte har det alltid vært all stans forbudt. Siden du etter eget utsagn kjører 40.000 km i Oslo Sentrum hvert år burde man jo kunne forvente at du får med deg slike ting som skilting som har vært uforandret i flere år. Dette er IKKE et hendelig uhell, dette er slurv, idioti og manglende respekt for andre trafikanter. Som man ser av bildet er det jo ikke akkurat bortgjemt, det skiltet om all stans forbudt (Grubbegata er enveiskjørt der, selv om man ikke skulle tro det når man møter en åsgårdsrei av syklister der hver eneste morgen).

Les hele artikkelen på http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145048.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Et hendelig uhell ville jo være om bussen ikke hadde klart å stoppe og laget noe dyre skader på bilen.

bussemannen sa...

Ja, det er klart.

Dessverre er det slik at leddet på bussen har så stort utslag i svingen der at det ikke er mulig å få gitt noe særlig med gass. Selv med pedalen i bånn blir det ikke gitt noe pådrag å snakke om før leddet retter seg ut.

Siden sjåføren er identifiserbar på bildet er det jo egentlig like greit at han holder sin sti ren.