fredag 13. juli 2007

Skippergata igjen

Det burde være en kjent sak nå at vareleveringer ikke bryr seg det aller minste om at det er all stans forbudt i Skippergata.

Dette er et bilde jeg tok i dag, og det er en situasjon jeg har opplevd også tidligere i uken. Også den gangen var det en semitrailer med stor McDonald's-logo som sto på fortauet ved holdeplassen.

Som vi ser er det kul umulig for fotgjengere å komme forbi denne semitraileren (til høyre på bildet). Om man ser ekstra godt etter, ser man også at det står en jekketralle på lastelemmen. Denne er hensatt slik at tuppen og forhjulene stikker utenfor lastelemmen på venstre side. Den stikker faktisk ut i veien.

Legg også merke til at 31-bussen ikke kommer helt inntil fortauskanten. Dette er på grunn av semitraileren.



Bildet er tatt mens jeg venter på at 31-bussen skal bli ferdig på holdeplassen, slik at jeg kan betjene den. Normalt, uten feilparkerte semitrailere på fortauet, ville jeg stått rett bak 31-bussen og betjent holdeplassen.

Feilparkeringen på venstre side er så klassisk (all stans forbudt, halvveis oppå fortauet) at den knapt er verdt å nevne.

1 kommentar:

Trynnn sa...

Men hvor skal han parkere når han skal levere til den baren på venstre side da?
Det ser ut til at han har gjort sitt beste for ikke å være til alt for mye hinder. Han står ikke lenger opp på fortauet enn at forgjengere kan komme forbi. Og han sttår såpass langt til vanstre i veibanen at trafikk kan passere... Det er ikke lett å være vareleverandøt i byen heller.... :-(