Det er ikke nok å bare male opp et kollektivfelt og sette opp skilt. Ola Dunk kobler ut hjernen når han er ute og kjører.
lørdag 20. oktober 2007
Kollektivfelt i Skippergata, del II
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Tre bussjåfører, en syklist og en sporvognsfører blogger om oslotrafikken.
8 kommentarer:
Og en av bilene som lå i kollektivfeltet hele veien fra Prinsens gate til Karl Johansgate (og dermed kjørte over teksten BUSS tre ganger) i dag, var en skolebil (uten elev) fra Wright kjøreskole.
Greit å vite hvem man skal holde seg unna.
Den største feilen er jo at kollektivfeltet er laget så bredt. Det er ikke plass til en bil imellom den stiplede linjen som markerer bussfeltet og de parkerte bilene som står lovlig på venstre side bortover i skippergata før fotgjenferfeltet. Synd at de ikke kunne gjort det ordentlig når de først fikk ut finger'n...
Vi som kjører buss har ikke problemer med å kjøre mellom lovlig parkerte biler på den ene siden og feilparkerte vareleveringer på den andre siden, så om du ikke får plass mellom kollektivfeltet og de lovlig parkerte bilene vil jeg anbefale at du øver deg litt i å beregne omfanget av bilen din.
bussemannen: Nei, vi som kjører buss har ikke problemer med å kjøre mellom lovlig parkerte biler på den ene siden og feilparkerte vareleveringer på den andre siden, men det har bilførerne som kun har hatt kl. B opplæring, og er uvant med å bedømme størrelse og plass. Synes du det er rart?
(hilsen jeg som skrev over her, som forøvrig jobber i akkurat det samme firmaet som deg)
Med andre ord er vi enige.
En ting er å ikke vite hvor bred bilen er på høyre side, det kan jeg godt forstå, men å ikke vite hvor bred bilen er på venstre side må jo bare være flaut for alle involverte.
Kanskje de har så ekstremt dårlig kontroll over høyre side at de tror de er godt på riktig side av den stiplede linjen, mens den i stedet går midt under bilen?
...jeg tror uansett ikke problemet hadde vært like stort om kollektivfeltet var malt smalere.
Legg inn en kommentar