søndag 14. oktober 2007

Vorspiel på bussen

Det er ingen ukjent sak at enkelte av de reisende sitter på bussen og drikker øl når de skal ned i byen i helgene. Jeg ble derfor ikke så fryktelig overrasket da jeg kjente den umiskjennelige eimen av øl på en av de siste turene mine i kveld.

På endeholdeplassen tok jeg dette bildet av søppelkurven bakerst i bussen:



I det minste klarte de å kaste flasker og bokser i søpla. Altfor ofte blir tomgodset bare etterlatt i setet, eller også på gulvet hvis det fortsatt er øl igjen. Det er vel unødvendig å si at tomgods som settes på gulvet velter i første sving, med tilhørende øl-søl.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synes du det er ufint at folk drikker øl på bussen når du kjører? Ja, jeg vet det er ulovlig å drikke på offentlig sted, men hvis de kaster tomgodset eller tar det med seg, skader det da noen?

Anonym sa...

Jeg synes faktisk det er ufint at folk drikker øl på bussen min når jeg kjører, ja.

Hvorfor jeg synes det? Jo, vorspielet kan du ta hjemme istedet for på bussen hvor du har andre mennesker å ta hensyn til, det reiser faktisk også barn med bussen.. Enkelte barn kan bli skikkelig skremt av oppførselen til fulle folk, det har en tendens til å utarte seg..

Jeg synes det er direkte utidig å sitte å drikke øl på bussen, spesielt fordi det blandt annet gjør at bussen stinker av øl..

Men også fordi en stakkars bussjåfør kan bli mistenkt for fyllekjøring av mindre..

Det har nemlig jeg blitt, og det var en skremmende opplevelse. Politiet ble ikke innblandet men det endte med at noen passasjerer på en bussholdeplass valgte å ta bena fatt til byen istedet for å reise med bussen..

Så tenk deg om før du drikker øl på bussen!

Og det er faktisk ulovlig, selv om de kaster tomgodset i søppla!

Hilsen meg..