mandag 16. juni 2008

Endelig klart for Nye Stortingsgata versjon 2

Endelig er ventetiden over!

På mandag stenges Stortingsgata, og alle busser som normalt skal kjøre der, blir sendt over Rådhusplassen i perioden 23/6 til 17/8.

Rådhusplassen er på det nærmeste ferdigasfaltert med midlertidig bussvei. Slik så det ut i ettermiddag da jeg var nede for å sjekke forholdene (forhåndsvisningen her er bitteliten, men klikk på det for å få et betydelig større bilde):



Etter at Stortingsgata har vært midlertidig asfaltert oppå brosteinen, har vi som kjører der telt dagene. Det var lovet at brosteinen skulle bort vekk adios good riddance så fort sommerferien begynte, og nå skjer det altså.

Tre ganger tre hurra for de som har gjort det mulig, og tre ganger tre BLÆÆÆÆH til de som nettopp nå gjør akkurat den samme fadesen på Jernbanetorget.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mine tanker går de de stakkars jæv..ene som har lagt på kne og banket hver eneste brostein sirlig på plass, meter for meter... For så å se hele sulamitten bli dekket med sort, seig asfalt...!

Men det skal bli en lettelse å ikke lenger være redd for å få luken over førerplassen midt i planeten hver gang man humper seg over Stortingsgaten :)

Anonym sa...

Så det er _derfor_ kumlokkene våre på Rådhusplassen er blitt utilgjengelige. Takk for info.

Anonym sa...

Brostein er fint å se på, men grusomt å kjøre på! Alt rister og skrangler så inni hampen når hjulene ruller over det ujevne underlaget.

bakkushan sa...

Brostein er ikke godt å kjøre på (med mulig unntak av i beltevogn eller stridsvogn, jeg har ikke testet), det er ikke godt å sykle på, det er ikke godt med motorsykkel, det er ikke godt for eldre i elektriske firehjulsmopeder, det er ikke godt med rullestol, jeg nekter å tro at det er godt med goped, skateboard og rulleskøyter, og det er definitivt ikke spesielt godt å gå på.

Jeg kan ikke tro at det har vært godt for noe særlig annet enn pynt og til å knuse urmakerens vindusrute med.

Øyvind sa...

Hm? Brostein i Stortingsgata? Har jeg ikke merket noe til.

Hilsen trikkefører ;)

bussemannen sa...

Jeg er blitt tutet på av en trikkefører som mente jeg kjørte for sakte gjennom Stortingsgata...

Men dere har vel også omkjøring nå i sommer?

Øyvind sa...

Jeg synes bussene pleier å holde helt grei hastighet i Stortingsgata, så det var ikke meg, hehe.

Vi kjører linje 12, 13 og 19 via Aker Brygge fra 7. juli til 17. august. Linje 19 snur da på Skøyen pga samtidig ombygging av spor og holdeplasser mellom Bogstadveien og Briskebyveien/Skovveien.