fredag 3. august 2007

Det der er jo MIN plass!

Kommentarer er vel overflødige?

3 kommentarer:

Trynnn sa...

Har dere ikke direktelinje til sentral, som igjen har tauebiler gående rundt da. Det bør ikke være så vanskelig å gjøre for Sporveien om de gidder?

Det skal nok ikke mange inntauingene til før de fleste budbiler skjønner at her skal man ikke parkere! ;-)

bussemannen sa...

Jeg vil vel ikke akkurat kalle det en direktelinje, men jeg har radiokontakt til trafikkleder hos Unibuss Alnabru.

Unibuss er et busselskap. Vi har ikke tauebiler, ei heller hjemmel til å taue bort feilparkerte biler.

Jeg blir forresten ikke helt klok på deg. I en kommentar til innlegget “Tversparkering ulovlig” oppfordrer du til å ‘mose vekk’ alle tversparkerte Smart-biler. I denne kommentaren vil ha taue bort alle budbiler som står på bussholdeplasser. I en kommentar til innlegget "Skippergata igjen" forsvarer du derimot en varelevering som står på fortauet på all stans forbudt, og i en kommentar til innlegget "Potensiell dyr kjøring" (hvor du innrømmer at du driver med varelevering) skriver du ‘Vi bruker de veiene det er mulig å kjøre’ og ‘Man kan ikke alltid kjøre gigantiske omveier for å komme lovlig fram’. Det er vel ikke akkurat en gigantisk omvei å kjøre rundt kvartalet?

Nei, Trynn. Dette er dobbeltmoral av verste sort.

Anonym sa...

Jeg har lenge lest bloggen til busssemann, og synes det er godt at noen setter fokus på bussjåførenes hverdag. En hverdag som ikke er så enkel som mange tror. Jeg føler for å kommentere denne saken hvor Tyrynnn spør om ikke vi har direkte kontakt med tauebiler som ellers bare kjører rundt i Oslo: Jeg jobber som trafikkleder i Unibuss, og når vi får oppkall fra førerne ute i trafikk om feilparkeringer, så ringer vi til trafikksjefen (TS)umiddelbart. Fra denne telefonen er tatt til en trafikksjef-bil er på stedet kan ta fryktelig lang tid, og veldig ofte er den feilparkerte bilen borte når TS kommer frem. Dette kan gjøres og gjentas i det uendelige utover dagen, og TS blir nok også noe avventende når de får telefon fra oss pga dette. Dessverre...