søndag 20. mai 2007

Sukk. Bryggetorget. Igjen.

I løpet av lørdagen har det vært en jævel og dumpet et lass med stein og annet rask på Bryggetorget, akkurat der vi snur bussene våre:


Ut fra type stein er jeg tilbøyelig til å tro at det er steinleggerfirmaet som har dumpet dette, kanskje som en hevn for at vi kjører ned sperrebukkene og sperrebåndene deres hele tiden (vi trenger PLASS, godfuckingdammit!).


Takk og lov for ryggekamera, sier jeg bare.

Slik ser det ut på en MAN Lion's City:



Slik ser det ut på Solaris Urbino 12 III:



Og den soleklare vinneren når det gjelder ryggekamera, er Volvo 7700:

4 kommentarer:

Victoria sa...

Heia VOLVO!

bussemannen sa...

Du kan få Volvoen, jeg foretrekker klart MAN Lion's City. Det er de suverent beste bussene vi har.

Anonym sa...

Som ivrig passasjer liker jeg best solaris-bussene jeg. Sitter vanligvis langt frem i bussen, og elsker blinklys-tutingen. Stakkars dere.

bussemannen sa...

Solarisene har fordeler og ulemper, som alle busser. For min egen del gjør ikke blinklyspipingen noe, den klarer jeg å ignorere.

Den store ulempen med blinklyspipingen er at den er identisk med varsel for stoppsignal. Folk flest trykker på stopp altfor sent (i den grad de i det hele tatt trykker på knappen - mange foretrekker å rope ÅPNE BAK! eller HEI DU GLEMTE EN HOLDEPLASS! i stedet), og opplever iblant at jeg ikke stopper på holdeplassen.

Det verste med Solarisene er hjelpebremsen. Den er umulig å slå av, og kommer som et spark i ryggen. Sikkert mange passasjerer som sitter og tenker at sjåføren burde ta seg et kurs i å bremse.