tirsdag 27. mars 2007

Bryggetorget

Det er så lenge siden jeg har skrevet noe om Bryggetorget nå at dere kanskje tror det er blitt helt fint der nede, og alt er bare fryd og gammen?

Feil. Feil og atter feil. Det er verre enn noensinne, og det blir verre for hver uke.

Her har jeg tatt bilde av en lastebil som står et sted han ikke har lov til å stå. Han står veldig i veien, og akkurat der vi har lyst til å først kjøre så nær veggen vi kan før vi svinger, og deretter rygge inn mot veggen for å få snudd på den trange plassen som er tilgjengelig for oss. For vi rygge for å få snudd der nede nå, og slik har det vært lenge.



Legg forøvrig merke til skiltet som står snudd inn mot veggen. Det er et skilt med all stans forbudt, med underskiltet "Gjelder ikke buss". Det har stått slik ganske lenge, og jeg mistenker at det er en lastebilsjåfør som har snudd det. Det viste seg nemlig at skiltet sto løst i foten. Jeg snudde det tilbake i dag, og skrudde det fast i foten. Ikke at jeg tror det hjelper.

Så hvordan er det å snu når det står en lastebil der? Jeg tok bilde av en 21-buss som foretok en mangepunktsving (må ikke forveksles med en trepunktssving, som vi ville tatt uten lastebil). Bildet er tatt ved at jeg fotograferte speilet mitt. Jeg har speilvendt bildet igjen slik at det blir rettvendt:



Og slik ser det ut når det ikke er feilparkerte biler der:



Det er forresten ikke bare lastebilsjåfører som trenger et lite kurs i hva skiltene betyr. Dette bildet ble også tatt i dag tidlig:



Så langt området som er avsatt for avstigning og snuplass. Det er nemlig ganske trangt å komme inn og ut også. Kort fortalt er det to nittigraderssvinger tett på hverandre. Jeg har tatt to bilder for å illustrere. Det er akkurat så trangt som det ser ut:





Inne i det røde teltet arbeider steinleggere med å legge -- brostein. Argh!

2 kommentarer:

Lotte sa...

Hahaha, veldig bra den siste setningen din her! (jeg ler MED, ikke av:))
All medfølelse til dere som må humpe avgårde på brostein flerfoldige ganger daglig.

Anonym sa...

Det er mange idioter i trafikken. Lurer på hvor lang tid det går før kommunen innser at byens busser ikke kan humpe over brostein... Det burde de vel innsett for en god stund siden.
Har medfølelse for dere som er nødt til å kjøre ned i det helsikke på Bryggetorget...