torsdag 5. april 2007

Dagens dust TRIPPEL: CV47720, FT19079 og KH41092

For første gang kårer jeg dagens dust TRIPPEL.

Det kunne egentlig vært kvintuppel, men jeg har bare registreringsnumrene på tre av dem, selv om jeg har bilder av alle fem.

Den første dusten kjørte i kollektivfeltet i Prinsens gate i flere kvartaler. Det skulle ikke være helt umulig å oppdage. Det er både godt skiltet og malt på bakken, og i dette tilfellet er det også en buss bak som blinker med fjernlysene.

Om noen reagerer på at de ikke ser noe skilt med kollektivfelt på den andre siden av krysset, har det sin naturlige forklaring. Det betyr imidlertid ikke at bilen på bildet ikke står i et kollektivfelt (noe den da altså gjør).



Ser dette kjent ut?

Jada, samme situasjon som ovenfor, bare litt senere på dagen.



Denne holdeplassen burde være godt kjent for faste lesere. Det er altså holdeplassen Haakon VIIs gate, i Munkedamsveien. Det er bare unntaksvis plass til busser her.



Helt til slutt en godbit fra Arendalsgata på Sagene, vis-a-vis Sagene Lunsjbar. Jeg har også tidligere vist tilsvarende bilder herfra, med biler som står delvis oppå fortauet (noe som er ulovlig selv der det er lov å parkere) på all stans forbudt.

Jeg trenger et kamera med flere bildepunkter, slik at jeg bare kan ta et bilde i noenlunde riktig himmelretning og allikevel få så mange bildepunkter at små utsnitt blir bra nok. Det morsomme med akkurat denne parkeringen er nemlig at bilen er full av reklame for smartparkering.no -- vel, ikke så veldig, synes jeg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mulig du har nevnt det tidligere, men jeg blir mer og mer fascinert over apotekets gjesteparkering på jernbanetorget. Ikke bare er det bussholdeplass og tydelige parkering-forbudsskilter der, men de setter i tillegg på varselblinkene sine for å "legalisere" parkeringen.

ssm sa...

Varselblink? Da trenger de sikkert hjelp til å få tauet bilen på et dyrt verksted med en gang. :D

bussemannen sa...

tomas,

Jeg har kanskje nevnt det i forbifarten, men jeg har ikke tenkt å skrive noen egen sak på det. Nå er det jo bare tre uker igjen til Jernbanetorget stenges i halvannet år, og når det gjenåpnes vil det ikke være mulig å parkere utenfor apoteket uten å sperre all busstrafikk. Da vil de vel parkere på fortauet i stedet, og det må det vel være mulig å få gjort noe med.

Anonym sa...

Stenges i halvannet år? Hvorfor så streng? Gi dem nå i det minste et år, da.

bussemannen sa...

tomas,

Jeg siktet til at 30. april stenges Jernbanetorget.

Jernbanetorget skal graves opp.

Det er beregnet å ta halvannet år.

I anleggsperioden vil jeg tro det blir vanskelig å feilparkere utenfor apoteket.

tomas sa...

the man:

Jepp, jeg vet. Jeg er nybakt nexus-sjåfør selv :)

Har hørt at de skal bruke "sommeren" på denne ombyggingen. Syntes bare du var litt slem når du mente det kom til å ta halvannet år, derfor var jeg litt snillere og sa étt. :)

bussemannen sa...

Arbeidet begynner i mars og er ferdig i 2008, sier Oslopuls.

http://oslopuls.no/nyheter/article1624931.ece

tomas sa...

Ah, akkurat. Kildene mine som var litt slunkne, da.

Men kom over denne bloggen her i går, og ble sittendes og lese masse gamle innlegg. Vil bare si at du må fortsette den gode jobben, det er en fryd å lese! Er garantert gøy både for oss som kjører selv, og de som sitter på. Folk må få opp øynene litt for trafikken! Skal vinke iherdig til 54-bussen neste gang jeg møter den på jobb. (jeg kjører 30 og 31)