onsdag 3. september 2008

El-bilister har defensiv kjørestil?

Jeg leser i avisen i dag at førere av el-biler krasjer mindre enn andre.

- Jeg håper at flere elbiler på veiene vil føre til færre ulykker. Førere av elbil har en defensiv kjørestil, rett og slett fordi da varer batteriene lenger. Jo forsiktigere du kjører, jo lenger kommer du, sier Knut Wågsås, generalsekretær i Norstat Norsk elbilforening.

Jeg er ikke umiddelbart enig i at førere av el-biler kjører defensivt. Her har jeg skrevet om mine erfaringer.

2 kommentarer:

Scott sa...

Ja, sånt er så utrolig unødvendig. Dette skjer veldig ofte. Det virker som om det er et dyptsittende ukuelig instinkt dette med å presse seg inn foran bussen for enhver pris. Det er helt ufattelig at det ikke er flere dødsulykker med buss involvert, og denne lave statistikken vil jeg si er utelukkende bussførerens fortjeneste.

bussemannen sa...

Det er jo enkelte bussførere som trekker ned snittet, da. Denne føreren, for eksempel. Men han kjører jo for Norgesbuss, ser det ut til :)