torsdag 13. september 2007

34-bussen og Maridalsveien

Det ser ut til å være minst én sjåfør på linje 34 som må lære seg Oslos geografi litt bedre.

For etpar uker siden kjørte jeg inn på holdeplassen Møllerveien (i retning Kjelsås) nederst i Maridalsveien, rett bak 34-bussen. Da kom det to kvinner løpende fra 34-bussen som ville inn på min buss. De skulle til Maridalsveien 3, og hadde fått beskjed fra føreren av 34-bussen om at de da måtte bytte til 54-bussen. Jeg ba dem om å snu seg, så ville de se rett på Maridalsveien 3.

Jeg trodde dette var en isolert hendelse, men denne uken var det to kvinner (ikke de samme to) som kom på bussen min på Bjølsen (retning mot sentrum). De lurte på om det var langt til Maridalsveien. Det var det jo i og for seg ikke, men jeg sa i stedet at Maridalsveien er temmelig lang og lurte på hvilket nummer de skulle til.

Ja, nå kommer det. De skulle til Maridalsveien 17 (Vulkan-hallen), og sjåføren på 34-bussen (som kjører rett forbi Vulkan-hallen) hadde sagt at de måtte bytte til 54-bussen for å komme dit. De var kommet helt til Bjølsen før de innså at de var på villspor.

Det kan virke som om denne sjåføren (eller disse sjåførene) ikke vet hvor Maridalsveien begynner, langt mindre at han selv kjører på den et stykke.

Ingen kommentarer: